Wiedźmin III: jak powstaje świat komputerowej gry Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Jakub Szamałek z CD Projekt Red, Paweł Miechowski ze studia 11 Bit Studios i Łukasz Wiśniewski z portalu Gram.pl. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w adaptacji książki na grę komputerową. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka gry komputerowe Andrzej Sapkowski
Booyka umożliwia tworzenie turniejów wideo w sieci Porównywanie treści wideo oraz tworzenie konkursów wideo z wykorzystaniem mechanizmu głosowania – to główne założenia serwisu Booyka, autorskiego projektu łódzkiej firmy IT Paplus International. Według twórców serwisu taka forma konfrontacji może być wykorzystana do oceny różnych produktów w sieci. Zobacz więcej na temat:
24. Poziom: Muzyka w grach komputerowych Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Marcin Przybyłowicz i Jan Sanejko, kompozytorzy. Muzycy w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gier komputerowych, a także jaka powinna być idealna muzyka w grach czy filmach. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka
Rząd wyda 100 mln zł na gry wideo Od 5 maja producenci gier wideo będą mogli starać się o dotacje w drugiej edycji programu GameINN. Zobacz więcej na temat: Karolina Mózgowiec
Ponad 100 milionów złotych dla twórców gier 116 milionów złotych przekaże Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju na wsparcie twórców gier. Ruszyła drugi program „GameINN”. Zobacz więcej na temat:
Zysk netto CD Projekt wyniósł 250,51 mln zł w 2016 r. CD Projekt wydał blisko 56 mln zł w ubiegłym roku na prowadzone projekty, w tym Gwint i Cyberpunk, podała spółka. Zobacz więcej na temat:
Gry retro. Lata 80. ciągle w modzie? - Mam wrażenie, że te mody wracają falami. Lata 80. mają bardzo wyrazisty styl. Kulturowo to był bardzo kolorowy czas. Dlatego fajnie się do niego wraca, bo jest bardzo plastyczny - przekonuje w "Pierwsze słyszę" Patryk Grzeszczuk z 11 bit studios, wydawcy wchodzącej właśnie na rynek gry "Beat Cop". Zobacz więcej na temat: Czwórka lata 80 serial Kamil Jasieński STYL ŻYCIA gry
Gry komputerowe rozwijają umiejętności poznawcze Choć wiele mówi się o uzależnieniu od komputera i gier komputerowych wśród młodzieży, to okazuje się, że mogą mieć one pozytywny wpływ na rozwój człowieka. – Potoczne i skrótowe myślenie na temat gier komputerowych w ogóle nie przystaje do badań naukowych. Jak się okazuje, gry komputerowe mogą rozwijać zdolności poznawcze – mówił w Polskim Radiu 24 Maciej Skorko z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe nowe technologie
Jak stworzyć 29 gier wideo w zaledwie 36 godzin? Takiemu wyzwaniu można było stawić czoła podczas zakończonego właśnie i organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową Warsaw Film School Game Jam 2. Kto został zwycięzcą wydarzenia i jaki był jego przewodni temat? Zobacz więcej na temat: Czwórka gry komputerowe Kamil Jasieński Miś Stanisław Bareja STYL ŻYCIA
Polska stanie się potentatem w dziedzinie kulturotechu? Polskie produkty sprzedawane za granicę powinny łączyć w sobie kulturę z technologią - pisze "Puls Biznesu". Przy sprzedaży niemal każdego towaru coraz bardziej liczą się wartości dodane, czyli na przykład emocje, jakie są związane z daną usługą lub przedmiotem. Zobacz więcej na temat: technologie puls biznesu
Japońskie gry RPG Japońskie gry RPG teoretycznie wywodzą się z tego samego nurtu co polska seria o Wiedźminie. W praktyce znacznie się jednak różnią, a dla większości graczy pozostają gatunkiem egzotycznym. Ta istniejąca już od około trzech dekad nisza jednak również w Polsce ma swoich zagorzałych fanów, a serie takie jak Final Fantasy, której 15 część trafiła ostatnio na rynek, cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Gośćmi programu 24 Poziom byli Magdalena Kucharska (konsolowe.info), Michał Zdancewicz (Pixel) i Michał Śledziński - reżyser animacji, autor komiksów i sympatyk japońskich gier fabularnych. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe Japonia
Michał Staniszewski: gry ewoluują, jak filmy W rozmowie z Kamilem Jasieńskim współtwórca Studia Plastic opowiadał o chwalonym na całym świecie projekcie "Bound". Za tę nowatorską grę otrzymał Paszport Polityki w kategorii Kultura cyfrowa, przyznawanej pierwszy raz w historii tej nagrody. Zobacz więcej na temat: Czwórka gry Kamil Jasieński KULTURA
24. Poziom: Studio Kool2Play i jego niecodzienne gry wideo W najnowszej audycji „24. Poziom” gośćmi Przemka Pawełka i Kasi Gizińskiej byli Michał Marzęcki i Paweł Miłaszewicz z warszawskiego studia Kool2Play, zajmującego się wydawaniem gier mobilnych, PC i konsolowych. Przedstawiciele studia mówili o znaczeniu oryginalności pomysłów przy próbie wejścia na tak konkurencyjny rynek, jak sektor gier wideo oraz o tym, czym wyróżniają się ich produkcje. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry aplikacje mobilne technologie it Katarzyna Gizińska innowacyjność smartfony nowe technologie
VR dla każdego? "Ceny są astronomiczne" W audycji 24. Poziom Dawid Muszyński z portalu "naekranie.pl", Bartłomiej Sieja z "Gamezilli" i Bartek Dramczyk z magazynu "Pixel" zastanawiali się, czy technologia rzeczywistości wirtualnej już w 2017 roku stanie się wiodącym elementem rynku gier. Zobacz więcej na temat: technologie it technologie gry komputerowe internet nowe technologie
24. Poziom: Rok 2016 w świecie gier W magazynie 24. Poziom podsumowaliśmy rok 2016 w świecie gier. Gośćmi Polskiego Radia 24 byli Dawid Muszyński z portalu „naekranie.pl”, Bartłomiej Sieja z „Gamezilli” i Bartek Dramczyk z magazynu „Pixel”. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe nowe technologie Katarzyna Gizińska
Tetris. Historia legendarnej gry ma… 155 lat Melodię z Tetrisa zna chyba każdy. Nie każdy jednak wie, że początki tej gry, za sprawą pewnego wiersza, sięgają czasów cara Aleksandra II. Zobacz więcej na temat: Trójka Katarzyna Pruchnicka Wioletta Myszkowska
Rola humanistów w świecie nowych technologii Kreatywni humaniści są niezbędnym ogniwem w odpowiedzialnym projektowaniu, wprowadzaniu zmian i innowacji także w świecie nowych technologii. Rozmawiali o tym goście programu 24 Poziom – kulturoznawcy dr Karol Jachymek i dr Joanna Jeśman ze School of Ideas Uniwersytetu SWPS. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 nowe technologie gry komputerowe
"Byliśmy prawie pewni, że uda nam się zdominować rynek gier" Właśnie weszli na warszawską giełdę, w perspektywie mają podbicie kosmosu, a zaczynali od gry, na której zarobili 70 centów. Gośćmi audycji Ludzie Gospodarki byli założyciele i współtwórcy studia T-Bull, które zajmuje się produkcją gier mobilnych – Grzegorz Zwoliński, Damian Fijałkowski i Radosław Łapczyński. Zobacz więcej na temat: gry gry komputerowe