Gry symulacyjne. Pomogą w nauce i miejscu pracy? - To jest odmiana gier, które nazywamy "grami poważnymi". Ich celem nie jest rozrywka, ale uczenie i obrazowanie trudnych sytuacji - tłumaczy dr Marcin Wardaszko, ekspert w dziedzinie grywalizacji, dyrektor Centrum Gier Symulacyjnych i Grywalizacji w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Zobacz więcej na temat: Czwórka gra Patryk Kuniszewicz NAUKA edukacja praca akademia Leona Koźmińskiego gry gry planszowe
Dirt 4: nowa odsłona serii Colin McRae Rally Nowa odsłona popularnej serii gier samochodowych jest już na rynku. Czwartą część cechuje mnogość trybów, dostosowana jest zarówno do oczekiwać graczy, który wolą jeździć zręcznościowo, jak i wielbicieli symulacji. Gra pozwala na rajdy, a także na wyścigi po trasach. Do dyspozycji oddano RPG-owy system tworzenia drużyny, zarabiania pieniędzy, rozbudowywania zespołu i infrastruktury. O rajdach samochodowych w audycji 24 Poziom – Magazyn Nowych Technologii mówili Klaudia Podkalicka (kierowca rajdowy), Paweł Kozierkiewicz (Gamer.mag) oraz Bartłomiej Sieja (Gamezilla). Zobacz więcej na temat: gry technologie gry komputerowe
24. Poziom: Muzyka do gier coraz popularniejsza Niedawno w magazynie 24. Poziom mówiliśmy o tworzeniu muzyki do gier. Teraz czas na opowieść o drugim życiu ścieżek dźwiękowych – fani lubią bowiem wracać do ścieżek dźwiękowych, ale już bez odpalania gier, którym pierwotnie towarzyszyły. Gośćmi audycji byli Mariusz Borkowski, współzałożyciel wytwórni fonograficznej Gamemusic Records i Arkadiusz Reikowski, kompozytor autor muzyki do Kholat czy Layers of Fear. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe płyta gramofonowa
Powtórna premiera "Shadow Warrior 2" W magazynie 24. Poziom mówiliśmy o polskiej grze "Shadow Warrior 2". Tytuł niedawno miał swoją powtórną premierę – tym razem na konsolach nowej generacji. Gośćmi Polskiego Radia 24 byli Tadeusz Zieliński i Michał Hrydziuszko ze studia Flying Wild Hog. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe
Wirtualna rzeczywistość. "Pozwala na teleportację" - Wirtualna rzeczywistość kojarzy się z grami, bo jej historia tak się zaczęła. Jak przystało na każdy dobry start-up, zapalony gracz Palmer Luckey siedział w garażu przy domu rodziców i kombinował, jak to zrobić, żeby mieć gogle VR do grania - opowiada w Czwórce Katarzyna Jaklewicz, pomysłodawczyni European VR Congress 2017. Zobacz więcej na temat: Czwórka wirtualna rzeczywistość nowe technologie Kamil Jasieński Centrum Nauki Kopernik NAUKA medycyna architektura
Na czym polega fenomen gier mobilnych? Sektor gier mobilnych rozrósł się do olbrzymich rozmiarów i zdaniem ekspertów jego ranga wciąż będzie rosnąć. Coraz więcej osób posługuje się bowiem urządzeniami, które pozwalają na ich uruchamianie. Gośćmi audycji 24 Poziom byli Damian Fijałkowski i Grzegorz Zwoliński ze studia T-Bull. Zobacz więcej na temat: gry komputerowe rozrywka technologie mobilne internet
Pixel Heaven 2017 W dniach 25 – 28 maja 2017 r. odbędzie się piąta edycja Pixel Heaven - wyjątkowego wydarzenia dla wielbicieli elektronicznej rozrywki, którzy pamiętają czasy pierwszych komputerów 8/16 bit, niezależnych twórców gier wideo oraz miłośników komiksów, gier planszowych i klimatów lat 80. i 90 ubiegłego wieku. Zobacz więcej na temat: rozrywka komputery
Największa tegoroczna produkcja polskiej branży gier wideo Trzecia część serii Sniper Ghost Warrior to prawdopodobnie największa tegoroczna produkcja polskiej branży gier wideo. O kulisach powstawania gry rozgrywającej się w gruzińskich górach, mówił w audycji 24 Poziom Tomasz Andrzejewski z CI Games. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka gry komputerowe
Wiedźmin III: jak powstaje świat komputerowej gry Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Jakub Szamałek z CD Projekt Red, Paweł Miechowski ze studia 11 Bit Studios i Łukasz Wiśniewski z portalu Gram.pl. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w adaptacji książki na grę komputerową. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka gry komputerowe Andrzej Sapkowski
Booyka umożliwia tworzenie turniejów wideo w sieci Porównywanie treści wideo oraz tworzenie konkursów wideo z wykorzystaniem mechanizmu głosowania – to główne założenia serwisu Booyka, autorskiego projektu łódzkiej firmy IT Paplus International. Według twórców serwisu taka forma konfrontacji może być wykorzystana do oceny różnych produktów w sieci. Zobacz więcej na temat:
24. Poziom: Muzyka w grach komputerowych Gośćmi magazynu 24. Poziom byli Marcin Przybyłowicz i Jan Sanejko, kompozytorzy. Muzycy w Polskim Radiu 24 mówili m.in. o tym, na czym polega trudność w tworzeniu ścieżki dźwiękowej do gier komputerowych, a także jaka powinna być idealna muzyka w grach czy filmach. Zobacz więcej na temat: komputery nowe technologie informatyka
Rząd wyda 100 mln zł na gry wideo Od 5 maja producenci gier wideo będą mogli starać się o dotacje w drugiej edycji programu GameINN. Zobacz więcej na temat: Karolina Mózgowiec
Ponad 100 milionów złotych dla twórców gier 116 milionów złotych przekaże Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju na wsparcie twórców gier. Ruszyła drugi program „GameINN”. Zobacz więcej na temat:
Zysk netto CD Projekt wyniósł 250,51 mln zł w 2016 r. CD Projekt wydał blisko 56 mln zł w ubiegłym roku na prowadzone projekty, w tym Gwint i Cyberpunk, podała spółka. Zobacz więcej na temat:
Gry retro. Lata 80. ciągle w modzie? - Mam wrażenie, że te mody wracają falami. Lata 80. mają bardzo wyrazisty styl. Kulturowo to był bardzo kolorowy czas. Dlatego fajnie się do niego wraca, bo jest bardzo plastyczny - przekonuje w "Pierwsze słyszę" Patryk Grzeszczuk z 11 bit studios, wydawcy wchodzącej właśnie na rynek gry "Beat Cop". Zobacz więcej na temat: Czwórka lata 80 serial Kamil Jasieński STYL ŻYCIA gry
Gry komputerowe rozwijają umiejętności poznawcze Choć wiele mówi się o uzależnieniu od komputera i gier komputerowych wśród młodzieży, to okazuje się, że mogą mieć one pozytywny wpływ na rozwój człowieka. – Potoczne i skrótowe myślenie na temat gier komputerowych w ogóle nie przystaje do badań naukowych. Jak się okazuje, gry komputerowe mogą rozwijać zdolności poznawcze – mówił w Polskim Radiu 24 Maciej Skorko z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 gry komputerowe nowe technologie
Jak stworzyć 29 gier wideo w zaledwie 36 godzin? Takiemu wyzwaniu można było stawić czoła podczas zakończonego właśnie i organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową Warsaw Film School Game Jam 2. Kto został zwycięzcą wydarzenia i jaki był jego przewodni temat? Zobacz więcej na temat: Czwórka gry komputerowe Kamil Jasieński Miś Stanisław Bareja STYL ŻYCIA
Polska stanie się potentatem w dziedzinie kulturotechu? Polskie produkty sprzedawane za granicę powinny łączyć w sobie kulturę z technologią - pisze "Puls Biznesu". Przy sprzedaży niemal każdego towaru coraz bardziej liczą się wartości dodane, czyli na przykład emocje, jakie są związane z daną usługą lub przedmiotem. Zobacz więcej na temat: technologie puls biznesu