Kampania społeczna "Filary Tolerancji" - promowanie tolerancji, przeciwdziałanie dyskryminacji Miłość, szczęście, wolność, równość, akceptacja i bezpieczeństwo - to wartości, które promuje kampania "Filary Tolerancji". Poparły ją osoby publiczne, m.in. Julia Wieniawa, Maciej Stuhr, Tomasz Raczek czy Maciej Musiał. Ambasadorami inicjatywy są także osoby z grona naukowego. Zobacz więcej na temat: tolerancja dyskryminacja rasizm
Czym jest tolerancja? Poznaj jej filary. Ambasadorką "akceptacji" jest Red Lipstick Monster Miłość, szczęście, wolność, równość, akceptacja i bezpieczeństwo - to wartości, które promuje kampania "Filary Tolerancji". Tych sześć wartości jest ze sobą mocno powiązanych. W kampanii odnajdziemy wiele twarzy tolerancji i wiele pytań na jej temat. Zobacz więcej na temat: Czwórka Jakub Jamrozek Filary tolerancji Red Lipstick Monster tolerancja dyskryminacja bezpieczeństwo szczęście wolność
Bądźmy uważni na seniorów: kampania społeczna #JestemTuCZEKAM Przez dwie godziny zagubiona (podstawiona) starsza kobieta błąkała się po ulicy w szlafroku, a ukryta kamera śledziła reakcje przechodniów. Jak się zachowywali, widząc zagubioną osobę? Zobacz więcej na temat: społeczeństwo senior seniorzy samotność demencja choroba Alzheimera zaginieni zaginięcie pomoc policja Fundacja Itaka Beata Rajba Jacek Frentzel Robert Grzędowski Trójka
Sierpień miesiącem szerzenia świadomości o łuszczycy. Wystartowała kampania "Daj się odkryć" - Chcemy, żeby łuszczyca przestała być tematem tabu, żeby mówić o niej otwarcie, obalać mity i ją pokazywać - mówią Dominika Jeżewska i Anna Tajkiewicz, inicjatorki kampanii "Daj się odkryć". Zobacz więcej na temat: Czwórka łuszczyca choroby skóry choroba Jakub Jamrozek
Kampania "Poznajmy się", czyli walka ze stereotypami na temat Romów Według szacunków w Polsce mieszka 30 tys. osób pochodzenia romskiego. Ich liczba wzrosła w ostatnich latach, za sprawą inwazji Rosji na Ukrainę. Mimo to 72 proc. Polek i Polaków nie zna nikogo z tej społeczności, co sprzyja upowszechnianiu się stereotypów na ich temat. Z tymi ma walczyć, a jednocześnie przybliżyć rzeczywisty obraz społeczności oraz kultury romskiej, kampania społeczna "Poznajmy się". Zobacz więcej na temat: Czwórka Marta Zinkiewicz Romowie społeczeństwo stereotypy
W Szwecji ruszyła kampania o NATO. Spoty po arabsku i persku W Szwecji wystartowała w czwartek rządowa kampania na temat NATO w kanałach cyfrowych i mediach społecznościowych, mająca przeciwdziałać dezinformacji. Przekaz w wersji m.in. po arabsku ma dotrzeć również do imigrantów. Zobacz więcej na temat: ŚWIAT Europa Szwecja NATO kampania dezinformacja
PR24 Kampania "Blisko telefonu. Daleko od dziecka". Ekspert: umówmy się na czas bez ekranów Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię "Blisko telefonu. Daleko od dziecka". Przekonuje, że korzystanie z telefonu przy dziecku źle wpływa na jego rozwój i poczucie wartości. Jednocześnie zachęca dorosłych, by ograniczali ekrany, gdy są razem z dziećmi. - Wszystkie dzieci rodzą się w ekranowym świecie, a dorośli nadają ekranom wysoką rangę. Jeśli tylko dzieci otrzymają do rąk ekran, to będą nas naśladować - mówił w Polskim Radiu 24 koordynator programu "Dziecko w Sieci" Łukasz Wojtasik. Zobacz więcej na temat: telefony komórkowe dzieci rodzice społeczeństwo POLSKA
Kampania społeczna "Twój głos jest kluczem w walce z przemocą" Dwujęzyczna polsko-ukraińska kampania UNICEF i Ministerstwa Sprawiedliwości ma przeciwdziałać przemocy wobec dzieci. Zobacz więcej na temat: UNICEF dzieci przemoc
BohaterONy 2023. "Naród bez historii to nie naród" [ZOBACZ WIDEO] Nagrody BohaterONy im. Powstańców Warszawskich przyznano w czwartek (12.10) już po raz piąty. - Mam wielką radość, że pamiętacie o nas, że się spotykamy, że nareszcie czujemy, że jesteśmy doceniani. To bardzo piękne - mówił podczas uroczystej gali w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego Janusz Walendzik ps. Czarny, 92-letni powstaniec warszawski. Zobacz więcej na temat: BohaterON konkurs Powstanie Warszawskie Piotr Gliński gala Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego studio Lutosławskiego Dwójka KULTURA Martyna Szymczakowska
O czym dzieci powiedziałyby nam, gdybyśmy chcieli słuchać? Kampania "Usłyszeć dzieci" Agaty Kornhauser-Dudy "Usłyszeć dzieci" to akcja, która powstała z inicjatywy Agaty Kornhauser-Dudy. Bezpośrednią inspiracją Pierwszej Damy była pandemia i czas, w którym po dwóch latach izolacji powoli zaczęliśmy wychodzić z bezpośrednich restrykcji. Choć dziś o pandemii nie ma już mowy, jej skutki pozostają z nami do dziś. - Ona uderzyła w najczulsze miejsce natury człowieka, w jego społeczne relacje. Nikt z nas nie mógł spodziewać się bezpośrednich konsekwencji, bo za naszego życia nigdy nie zadziało się coś takiego, żeby człowiek miesiącami musiał siedzieć w domu, ale to nie jest jedyna przyczyna - podkreślił prof. Mariusz Jędrzejko. Zobacz więcej na temat: rodzicielstwo psychologia dziecięca Agata Kornhauser-Duda prezydent dzieci Usłyszeć dzieci Usłyszeć dzieci - w Polskim Radiu radio dla rodziców
Piotr Müller zapowiada kampanię ws. przemocy domowej. "Nie możemy zamykać uszu i oczu, gdy dzieje się krzywda" Rzecznik rządu Piotr Müller zapowiada kampanię uświadamiającą w sprawie przemocy domowej. To nawiązanie do tragedii w Częstochowie - na początku tygodnia, po długotrwałym znęcaniu się nad nim przez ojczyma, zmarł 8-letni Kamil. Zobacz więcej na temat: POLSKA policja Piotr Müller dzieci przemoc społeczeństwo
TVN odmawia promocji Dziecięcego Telefonu Zaufania. RPD: to nie jest działanie w interesie społecznym Telewizja TVN odmówiła wzięcia udziału w kampanii społecznej promującej darmowy Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12, pod który przez całą dobę można znaleźć pomoc ratującą zdrowie i życie - poinformował rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak. Zobacz więcej na temat: Rzecznik Praw Dziecka TVN dzieci społeczeństwo telefon zaufania POLSKA
Kampania "Wszystko gra?" – o pozytywnym wpływie sztuki na naszą psychikę "Wszystko gra?” to kampania zainicjowana przez STUDIO teatrgaleria, Fundację OFF School oraz Fundację Można Zwariować. Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do korzystania z oferty kulturalnej jako remedium na pogarszającą się kondycję psychiczną społeczeństwa. Zobacz więcej na temat: Trójka KULTURA kampania Tomasz Miara
Kolejowe ABC. Lokomotywa z Rogatkiem wyrusza w trasę 28 lutego w trasę wyruszy lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC nosorożcem Rogatkiem i hasłem „Bezpieczeństwo – ważna sprawa, na kolei to podstawa”. Jest to kolejne działanie promujące bezpieczeństwo w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA bezpieczeństwo transport publiczny kolejnictwo dzieci edukacja PKP fundusze unijne
"Nie wszystko złoto, co się świeci". Komisja Nadzoru Finansowego rusza z kampanią informacyjną Urząd Komisji Nadzoru Finansowego rozpoczyna ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem "Nie wszystko złoto, co się świeci - inwestuj świadomie!". Jej zadaniem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o tym, jak funkcjonuje rynek finansowy oraz zwiększenie świadomości ryzyka wiążącego się z inwestowaniem. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA KNF inwestycje finanse osobiste
Nowa kampania NID. "O zabytki muszą dbać również sami właściciele" - Samych zabytków rejestrowych mamy w Polsce 70 tys. Nie ma takiej siły, żeby tylko administracja rządowa i samorządowa o nie zadbały, jeżeli nie będą tego robić właściciele, zarządcy - mówiła w "Wybieram Dwójkę" Anna Śmigielska z Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Zobacz więcej na temat: Narodowy Instytut Dziedzictwa zabytki kampania KULTURA Jakub Kukla Dwójka
Dzieci same się nie obronią! REAGUJ na przemoc wobec dzieci! Dzieci same się nie obronią! REAGUJ na przemoc wobec dzieci! to kampania o tym, w jaki sposób zachowywać się, kiedy mamy podejrzenie, że wobec dziecka z naszego bliższego lub dalszego otoczenia stosowana jest przemoc. Jak zachować się w takiej sytuacji? Interweniować samemu, a może od razu wezwać policję? Na te i inne pytania odpowiedziała w audycji Strefa Rodzica na antenie Polskiego Radia Dzieciom Jolanta Zmarzlik. Zobacz więcej na temat: Strefa Rodzica przemoc dzieci rodzicielstwo psychologia dziecięca psychologia radio dla rodziców
"Poznaj Atomickich". Resort klimatu chce nas przekonać do energetyki jądrowej Rusza kampania edukacyjna o energii jądrowej. Ministerstwo Klimatu i Środowiska chce przekonywać, że taki rodzaj energetyki jest bezpieczny i bezemisyjny. Jak podkreślono, blisko 3/4 Polaków popiera budowę elektrowni jądrowej w Polsce. W ramach kampanii powstaną materiały edukacyjne: filmy i audycje popularno-naukowe, infografiki oraz spoty telewizyjne i radiowe. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA energetyka energia atomowa elektrownia atomowa Ministerstwo Klimatu i Środowiska edukacja