Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek. A to dlatego, że w Polsce nadwagę ma już ponad 20 proc. dzieci i młodzieży. Specjaliści w dziedzinie żywienia przestrzegają, że jeżeli ta tendencja się utrzyma, obecne młode pokolenie będzie w przyszłości częściej chorowało, a nawet krócej żyło niż pokolenie ich rodziców. O problemie otyłości u dzieci mówiła w Polskim Radiu 24 dietetyczka Joanna Neuhoff-Murawska z Centrum Zdrowia Dziecka. Zobacz więcej na temat: Ministerstwo Zdrowia centrum zdrowia dziecka dzieci zdrowie żywność
Jak robić dobrą reklamę? "Traktuj widza poważnie" - Dobra reklama powinna zakładać większą inteligencję i wyobraźnię widza, a większość dzisiejszych reklam opiera się na stereotypach i kliszach. Jeśli chcemy pokazać wspinaczkę na Mount Everest, zamiast alpinisty powinniśmy tam wysłać kulawego kucharza, wówczas byłoby ciekawiej - przekonywali Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Klubu Twórców Reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka media multimedia STYL ŻYCIA Kasia Dydo Katarzyna Dydo
Historyk: triki, jakimi mamią nas firmy, znane były już od dawna - Formy reklamy zmieniały się, ale triki psychologiczne, którymi mamią nas firmy, znane były od dawna i miały ten sam cel - mówi Iwona Kawalla z Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Jak podkreśla, reklama odegrała ogromną rolę w rozwoju handlu i przemysłu. Zobacz więcej na temat: HISTORIA
Czy jest sposób na nierzetelne reklamy? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych firm wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski POLSKA
Czy reklamy bywają nierzetelne? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych spółek wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski
Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy? Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli takie treści emitowane są w telewizji czy internecie przed i w trakcie programów dla dzieci. Zobacz więcej na temat: Trójka Unia Europejska Euranet Plus jedzenie Łukasz Walewski
Dlaczego warto czytać etykiety spożywcze? Polacy nie mają nawyku czytania etykiet. Z badań wynika, że tylko co trzeci Polak sprawdza na etykiecie datę ważności produktu i jest to najczęściej sprawdzana informacja. Zobacz więcej na temat: żywność UOKiK Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA handel zdrowie
Serwisy z ofertami nieruchomości ukarane przez UOKiK Przedsiębiorca prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości - nie informował w należyty sposób swoich klientów o konieczności zapłaty. Zobacz więcej na temat: internet UOKiK
"Reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd" Wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda uważa, że reklamy nie powinny wprowadzać pacjentów w błąd. Resort przygotowuje dużą nowelizację prawa farmaceutycznego, która między innymi na uregulować rynek reklam leków i farmaceutyków. Zobacz więcej na temat: zdrowie
Internet bez limitu? To tylko chwyt marketingowy Konsumentom zawsze przysługuje prawo do reklamowania usług telekomunikacyjnych oraz odstąpienia od umowy. Zobacz więcej na temat: telekomunikacja telekomunikacja mobilna GOSPODARKA
Nowe logo LINK4 Po 7 latach LINK4 wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej, w tym nowe logo. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenie samochodu ubezpieczenia marketing
Estetyka miast. Kiedy dogonimy Wielką Brytanię? Brak szpecących reklam, ład przestrzenny, estetyczne sąsiedztwo dla zabytków i terenów zielonych. Czy w Polsce jest to możliwe? Zobacz więcej na temat: Anna Stempniak przestrzeń publiczna miasto KULTURA Janusz Kukuła Dorota Kołodziejczyk Martyna Podolska
Wątpliwe upiększenia. Co szpeci polskie miasta? Chaotyczna zabudowa, nadmiar billboardów i banerów reklamowych, zaniedbane tereny zielone. Wiele elementów miejskiego krajobrazu sprawia, że duża część polskich miast i miasteczek wygląda mało atrakcyjnie. Wagę problemu dostrzegło ministerstwo kultury i poprzez akcje edukacyjne i cykle szkoleń postanowiło postawić tamę negatywnym tendencjom. W Polskim Radiu 24 rozmowa o tym, co należy poprawić, by sytuacja uległa zmianie. Zobacz więcej na temat: miasto architektura budownictwo
Wiceminister kultury: polskie miasta mogą być ładne - Wnętrza domów i mieszkań możemy meblować tak, jak nam się podoba. Natomiast w strukturze miasta obowiązują pewne reguły. Powinni uczyć się ich samorządowcy i wprowadzić je w życie. Chcemy, aby liderem tych zmian było województwo mazowieckie - mówiła w Polskim Radiu 24 profesor Magdalena Gawin. Zobacz więcej na temat: miasto Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego architektura samorząd mazowieckie Magdalena Gawin
Sposoby na reklamowy chaos - Nie możemy stworzyć prawa, które wprowadzimy na siłę. Trzeba ludzi przekonać, że estetyka jest ważny elementem, który wpływa na turystykę - mówiła w Dwójce Magdalena Gawin, Generalna Konserwator Zabytków i wiceminister kultury. Zobacz więcej na temat: miasto architektura Kamil Radomski KULTURA
Gdy reklama przekracza granice kultury - Są pewne granice przyzwoitości, nie powinniśmy stawiać kolejnego kroku - podkreśliła w audycji "Sygnały dnia" Anna Bućkowska ze Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Zobacz więcej na temat: POLSKA Krzysztof Grzesiowski
Czy "Gang Świeżaków" pomógł Biedronce? Nie minęła jeszcze głośna sprawa akcji promocyjnej Lidla, na którą skarżyli się klienci i którą obecnie bada UOKiK, a już słyszymy o niezadowolonych klientach Biedronki. Promocja Biedronki o nazwie „Gang Świeżaków” przerosła oczekiwania sieci. Zobacz więcej na temat: firma promocja handel biedronka lidl