Generacja "C" nie pracuje dlatego, że musi, tylko dlatego, że chce. Bardziej, niż pieniądze, liczy się dla nich rozwój Maciej Frasunkiewicz
Jak się okazuje grupa ta charakteryzuje się wspólnymi wzorcami zachowań, które już wkrótce w widoczny sposób wpłyną na rynek pracy, a nawet postrzeganie sukcesu zawodowego. - "C" wzięło się od angielskiego słowa "connected" oznaczającego "połączonych". To właśnie doświadczenie połączenia w sieci internetowej definiuje tę grupę lepiej niż wiek, czy pochodzenie - mówiła reporterka Czwórki Martyna Ogonek.
- W szerokim ujęciu można powiedzieć, że są to osoby, które nie mają problemu z korzystaniem z możliwości, jakie daje nam internet - tłumaczył Maciej Frasunkiewicz, psycholog społeczny z Uniwersytetu SWPS. - Do tej pory kolejne generacje określały zastępujące je pokolenia, dziś okazuje się, że są czynniki, które sprawiają, że pokolenia się między sobą przenikają tworząc charakterystyczną grupę społeczną - wyjaśniał.
W jaki sposób różne grupy wiekowe zaczynają się do siebie upodabniać? W jaki sposób generacja "C" zmieni nasz stosunek do pracy? Jakie cechy ją charakteryzują? O tym w nagraniu rozmowy.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Materiał: Martyna Ogonek
Data emisji: 8.07.2019
Godzina emisji: 7.24
ac/pj