Polskie Radio
Section05

astronomia

Księżyc nie jest sam. Teraz to pewne.

- Astronom, by poznać to, co widać, musi się dobrze natrudzić. Czytać z nieba nie wystarczy - mówił Kazimierz Kordylewski na antenie Polskiego Radia. To jednak właśnie dzięki wnikliwej obserwacji nieba gołym okiem naukowiec dokonał swoich najważniejszych odkryć. Najsłynniejszym dokonaniem Kordylewskiego było odkrycie księżyców pyłowych Ziemi. Ich istnienie potwierdzili właśnie węgierscy fizycy i astronomowie.
Zobacz więcej na temat:  HISTORIA Uniwersytet Jagielloński kosmos NAUKA

W naszym Układzie Słonecznym odkryto nową, karłowatą planetę

Chad Trujillo z Northern Arizona University, David Tholen z University of Hawaii i Scott Sheppard z Carnegie Institution for Science podczas poszukiwań hipotetycznej planety 9, stanowiącej zdaniem wielu ogniwo naszego Układu Słonecznego, natknęli się na mniejszy obiekt - karłowatą planetę o średnicy zaledwie 300 km. Roboczo nazwano ją Goblin.
Zobacz więcej na temat:  NAUKA kosmos odkrycia i ciekawostki ciekawostki społeczeństwo ŚWIAT

Miasto Kopernika nad Zalewem Wiślanym

Historia Fromborka na Warmii nieodłącznie wiąże się z Mikołajem Kopernikiem. Choć słynny astronom urodził się w Toruniu, to jednak we Fromborku spędził prawie 40 lat. Lekarz i prawnik pracował tam, jako kanonik Kapituły Warmińskiej. To właśnie tam napisał swe najsłynniejsze dzieło "O obrotach".
Zobacz więcej na temat:  Frombork Mikołaj Kopernik DRUK 3D niepełnosprawność Ewa Chyra Monika Tarka-Kilen Robert Kilen Lato z Radiem Lato z Radiem 2018

Frombork - miasto Kopernika

Historia Fromborka na Warmii nieodłącznie wiąże się z Mikołajem Kopernikiem. Choć słynny astronom urodził się w Toruniu, to jednak we Fromborku spędził prawie 40 lat. Lekarz i prawnik pracował tam, jako kanonik Kapituły Warmińskiej. To właśnie tam napisał swe najsłynniejsze dzieło „O obrotach”.
Zobacz więcej na temat:  Mikołaj Kopernik Frombork Warmia Ewa Chyra Monika Tarka-Kilen Robert Kilen Lato z Radiem Lato z Radiem 2018 podróże po Polsce turystyka