Polskie Radio
Section05

kampania społeczna

Czym jest tolerancja? Poznaj jej filary. Ambasadorką "akceptacji" jest Red Lipstick Monster

 Miłość, szczęście, wolność, równość, akceptacja i bezpieczeństwo - to wartości, które promuje kampania "Filary Tolerancji". Tych sześć wartości jest ze sobą mocno powiązanych. W kampanii odnajdziemy wiele twarzy tolerancji i wiele pytań na jej temat. 
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Jakub Jamrozek Filary tolerancji Red Lipstick Monster tolerancja dyskryminacja bezpieczeństwo szczęście wolność

Kampania "Poznajmy się", czyli walka ze stereotypami na temat Romów

Według szacunków w Polsce mieszka 30 tys. osób pochodzenia romskiego. Ich liczba wzrosła w ostatnich latach, za sprawą inwazji Rosji na Ukrainę. Mimo to 72 proc. Polek i Polaków nie zna nikogo z tej społeczności, co sprzyja upowszechnianiu się stereotypów na ich temat. Z tymi ma walczyć, a jednocześnie przybliżyć rzeczywisty obraz społeczności oraz kultury romskiej, kampania społeczna "Poznajmy się".
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Marta Zinkiewicz Romowie społeczeństwo stereotypy

PR24 Kampania "Blisko telefonu. Daleko od dziecka". Ekspert: umówmy się na czas bez ekranów

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię "Blisko telefonu. Daleko od dziecka". Przekonuje, że korzystanie z telefonu przy dziecku źle wpływa na jego rozwój i poczucie wartości. Jednocześnie zachęca dorosłych, by ograniczali ekrany, gdy są razem z dziećmi. - Wszystkie dzieci rodzą się w ekranowym świecie, a dorośli nadają ekranom wysoką rangę. Jeśli tylko dzieci otrzymają do rąk ekran, to będą nas naśladować  - mówił w Polskim Radiu 24 koordynator programu "Dziecko w Sieci" Łukasz Wojtasik.
Zobacz więcej na temat:  telefony komórkowe dzieci rodzice społeczeństwo POLSKA

BohaterONy 2023. "Naród bez historii to nie naród" [ZOBACZ WIDEO]

Nagrody BohaterONy im. Powstańców Warszawskich przyznano w czwartek (12.10) już po raz piąty. - Mam wielką radość, że pamiętacie o nas, że się spotykamy, że nareszcie czujemy, że jesteśmy doceniani. To bardzo piękne - mówił podczas uroczystej gali w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego Janusz Walendzik ps. Czarny, 92-letni powstaniec warszawski.
Zobacz więcej na temat:  BohaterON konkurs Powstanie Warszawskie Piotr Gliński gala Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego studio Lutosławskiego Dwójka KULTURA Martyna Szymczakowska

O czym dzieci powiedziałyby nam, gdybyśmy chcieli słuchać? Kampania "Usłyszeć dzieci" Agaty Kornhauser-Dudy 

"Usłyszeć dzieci" to akcja, która powstała z inicjatywy Agaty Kornhauser-Dudy. Bezpośrednią inspiracją Pierwszej Damy była pandemia i czas, w którym po dwóch latach izolacji powoli zaczęliśmy wychodzić z bezpośrednich restrykcji. Choć dziś o pandemii nie ma już mowy, jej skutki pozostają z nami do dziś. - Ona uderzyła w najczulsze miejsce natury człowieka, w jego społeczne relacje. Nikt z nas nie mógł spodziewać się bezpośrednich konsekwencji, bo za naszego życia nigdy nie zadziało się coś takiego, żeby człowiek miesiącami musiał siedzieć w domu, ale to nie jest jedyna przyczyna - podkreślił prof. Mariusz Jędrzejko. 
Zobacz więcej na temat:  rodzicielstwo psychologia dziecięca Agata Kornhauser-Duda prezydent dzieci Usłyszeć dzieci Usłyszeć dzieci - w Polskim Radiu radio dla rodziców

Kolejowe ABC. Lokomotywa z Rogatkiem wyrusza w trasę

 28 lutego  w trasę wyruszy lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC  nosorożcem Rogatkiem i hasłem „Bezpieczeństwo – ważna sprawa, na kolei to podstawa”. Jest to kolejne działanie promujące bezpieczeństwo w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA bezpieczeństwo transport publiczny kolejnictwo dzieci edukacja PKP fundusze unijne

"Nie wszystko złoto, co się świeci". Komisja Nadzoru Finansowego rusza z kampanią informacyjną

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego rozpoczyna ogólnopolską kampanię informacyjną pod hasłem "Nie wszystko złoto, co się świeci - inwestuj świadomie!". Jej zadaniem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o tym, jak funkcjonuje rynek finansowy oraz zwiększenie świadomości ryzyka wiążącego się z inwestowaniem.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA KNF inwestycje finanse osobiste

Dzieci same się nie obronią! REAGUJ na przemoc wobec dzieci!

Dzieci same się nie obronią! REAGUJ na przemoc wobec dzieci! to kampania o tym, w jaki sposób zachowywać się, kiedy mamy podejrzenie, że wobec dziecka z naszego bliższego lub dalszego otoczenia stosowana jest przemoc. Jak zachować się w takiej sytuacji? Interweniować samemu, a może od razu wezwać policję? Na te i inne pytania odpowiedziała w audycji Strefa Rodzica na antenie Polskiego Radia Dzieciom Jolanta Zmarzlik.
Zobacz więcej na temat:  Strefa Rodzica przemoc dzieci rodzicielstwo psychologia dziecięca psychologia radio dla rodziców

"Poznaj Atomickich". Resort klimatu chce nas przekonać do energetyki jądrowej

Rusza kampania edukacyjna o energii jądrowej. Ministerstwo Klimatu i Środowiska chce przekonywać, że taki rodzaj energetyki jest bezpieczny i bezemisyjny. Jak podkreślono, blisko 3/4 Polaków popiera budowę elektrowni jądrowej w Polsce. W ramach kampanii powstaną materiały edukacyjne: filmy i audycje popularno-naukowe, infografiki oraz spoty telewizyjne i radiowe.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA energetyka energia atomowa elektrownia atomowa Ministerstwo Klimatu i Środowiska edukacja