Polskie Radio
Section05

klient

Voicebot – nie będziesz musiał z nim rozmawiać. Masz prawo do rozmowy z człowiekiem

Voiceboty, czyli asystenci głosowi, stają się coraz popularniejsze. W efekcie, dzwoniąc do jakiejś firmy czy instytucji, zwykle natrafiamy na maszynę wykorzystującą AI, która z nami rozmawia i odpowiada (lub nie) na nasze pytania, skutecznie odcinając nas od tej instytucji. Nowe prawo konsumenckie ma to zmienić: klient ma mieć prawo do rozmowy z człowiekiem, zarówno zawierając transakcję, jak i składając reklamację.
Zobacz więcej na temat:  STYL ŻYCIA firma voicebot chatbot sztuczna inteligencja Piotr Firan Monika Suszek Trójka

"Cudowne" garnki, kołdry, sprzęt AGD. Nieuczciwe pokazy a dyrektywa Omnibus

Wraz z początkiem nowego roku weszła w życie unijna dyrektywa Omnibus, mająca na celu większą ochronę konsumentów. W "Czterech porach roku" pochyliliśmy się nad problemem nieuczciwych praktyk sprzedaży "cudownych" garnków czy kołder podczas pokazów, wycieczek, a nawet tzw. nieumówionych wizyt w domach seniorów, którzy najczęściej padają ofiarą naciągaczy.
Zobacz więcej na temat:  Daniel Wydrych prawa klienta prawa konsumenta konsument społeczeństwo UOKiK

Dyrektywa omnibus a sprzedaż przedmiotów podczas "pokazów specjalnych"

W najbliższym wydaniu "Czterech pór roku" wrócimy do dyrektywy Omnibus, która z początkiem Nowego Roku jeszcze bardziej chroni prawa konsumentów. Tym razem jednak nie będziemy mówić o obowiązku prezentowania przez sprzedawców cen obowiązujących przynajmniej 30 dni przed ich obniżką, lecz o zupełnie innym zjawisku, z którym, wprowadzając tę dyrektywę, postanowiono się rozprawić.
Zobacz więcej na temat:  Daniel Wydrych prawa klienta prawa konsumenta konsument

Nieuczciwe promocje. Jakie zmiany wprowadza dyrektywa Omnibus?

Na początku nowego roku w życie weszła dyrektywa Omnibus, która ma strzec konsumentów przed fałszywymi promocjami. Według przepisów przy promocji sklepy zobowiązane są do umieszczania informacji o najniższej cenie, jaka obowiązywała w ciągu poprzedzających 30 dni. Czy nowa dyrektywa jest rewolucją w ochronie praw konsumenta?
Zobacz więcej na temat:  Daniel Wydrych UOKiK handel prawa klienta prawa konsumenta konsument

Firmy chcą zwiększać marże i inwestować w robotyzację. PIE: w planach są wyższe wydatki na badania i rozwój

W 2022 r. firmy chcą przede wszystkim zacieśniać relacje z klientami i zwiększać marże - wynika z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Na dalszych miejscach wymieniono m.in. inwestycje w rozpoznawalność marki czy wydatki na marketing. Jednocześnie w 2022 r. nieznacznie więcej firm niż w 2021 r. zamierza wdrożyć robotyzację, automatyzację i cyfryzację procesów biznesowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA badania rynku firma inwestycje innowacje Automatyzacja