Polskie Radio
Section05

media społecznościowe

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama reklama w internecie Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Vlop! - aplikacja, której nie ma. Nowe przepisy dotyczące mediów społecznościowych

"Scrolluj więcej, śpij mniej" - m.in. tak reklamowała się aplikacja Vlop!, która, jak się okazało, nie istnieje, a kampania była akcją Fundacji Panoptykon, która walczy o to, by algorytmy platform internetowych były dla nas bezpieczniejsze. 25 sierpnia weszło nowe unijne prawo dotyczące platform internetowych. 
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Mateusz Kulik internet bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo danych

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer reklama POLSKA

Radna KO zaatakowała księdza i podała jego dane. Duchowny popełnił samobójstwo

Szczecińska radna Koalicji Obywatelskiej - Dominika Jackowski, udostępniła w mediach społecznościowych wpis na temat księdza, który masturbował się na plaży. Oskarżyła go także o pedofilię i podała jego dane. Policja nie potwierdziła tych zarzutów i ukarała duchownego mandatem za nieobyczajne zachowanie. Kapłan nie wytrzymał nagonki i popełnił samobójstwo.
Zobacz więcej na temat:  samobójstwo Platforma Obywatelska opozycja Szczecin POLSKA społeczeństwo

Influencerzy - czy są współczesnymi autorytetami?

- Nastąpiła redefinicja pojęcia "autorytet". Zresztą w ogóle autorytety są, tworzą się i przemijają. Są autorytetami tylko w konkretnych dyscyplinach czy też w tym, na czym się znają - mówi w Czwórce dr Małgorzata Bulaszewska, kulturoznawczyni. - I tak samo funkcjonują influencerzy. Można powiedzieć, że oni są autorytetami dla swoich grup odbiorców, czyli dla followersów.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka internet Mateusz Kulik influencer influencerzy