Graj w gry. Będziesz miał lepsze wyniki w szkole!
- Celem gier symulacyjnych jest edukacja. Ich uczestników prosimy, aby grali w grę, w której wykonują poważne czynności i przez to lepiej próbowali zrozumieć to, co robią i jak współpracują w grupach - wyjaśnia dr Marcin Wardaszko. - Często obrazujemy konkretne przykłady przedsiębiorstwa, rynku lub zespołu ludzi. Naszym zadaniem jest przeprowadzanie ludzi przez problemy, aby potem móc zrozumieć zależności pomiędzy poszczególnymi ich elementami - dodaje.
Gry symulacyjne kierowane są do różnych grup wiekowych, od dzieci, do pracowników i prezesów firm. Zaproszony ekspert wyjaśnia, jakie są podstawowe obszary ich zastosowania. - Są cztery takie obszary. Pierwszy to edukacja, w którym uczymy jakiejś konkretnej materii, na przykład matematyki albo biologii - mówi dr Marcin Wardaszko.
Jakie są inne trzy obszary zastosowania gier symulacyjnych, w jakim stopniu odzwierciedlają one rzeczywistość, jak się je tworzy oraz jaki jest ich koszt - także o tym dr Marcin Wardaszko opowiada w rozmowie z Patrykiem Kuniszewiczem.
***
Tytuł audycji: Stacja Nauka
Prowadzi: Patryk Kuniszewicz
Gość: dr Marcin Wardaszko (ekspert w dziedzinie grywalizacji, dyrektor Centrum Gier Symulacyjnych i Grywalizacji w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Data emisji: 5.07.2017
Godzina emisji: 12.16
jsz/zi