Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują - Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie. Zobacz więcej na temat: POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama w internecie
Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD). Zobacz więcej na temat: Europa media społecznościowe nowe technologie reklama w internecie Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych
UOKiK rozmawia ze światowymi gigantami. Chodzi o reklamy alkoholu i hazardu w mediach społecznościowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował "okrągły stół" dotyczący reklam w mediach społecznościowych. UOKiK rozmawiał z przedstawicielami platform Meta, Google czy TikTok między innymi o reklamowaniu alkoholu i hazardu. Zobacz więcej na temat: UOKiK sklep zakupy POLSKA konsument media społecznościowe prawo
Koniec z dzikimi reklamami. Gdynia porządkuje przestrzeń publiczną Od czwartku w Gdyni wchodzą w życie przepisy uchwały krajobrazowej. Będą one regulować wygląd oraz usytuowanie tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni miejskiej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać po upływie dwóch tygodni od ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA samorząd Gdynia przestrzeń publiczna krajobraz
Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo
Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer media społecznościowe POLSKA
"Cudowne środki" na żylaki, bóle stawów i problemy ze słuchem. Konsumenci się skarżą, UOKiK reaguje Reklamy "cudownych środków" na żylaki, bóle stawów, problemów ze słuchem, nietrzymanie moczu mogą wprowadzać w błąd; oferowane specyfiki mogą nie mieć takich właściwości - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdzi, czy i jak wydawcy prasowi weryfikują treść reklam. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA UOKiK medycyna prasa drukowana
Szybki wzrost rynku reklamy w Polsce. Internet ma kluczowe znaczenie W 2022 r. wartość rynku reklamy online w Polsce wyniosła ponad 6,8 mld PLN. Jest to więcej o 615 mln PLN niż w 2021 r. i oznacza 10-proc. wzrost r/r. Oznacza to, że dynamika wzrostu wróciła do wielkości sprzed pandemii. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA reklama w internecie
Janusz P. i Jakub W. staną przed sądem za reklamę alkoholu. Jest akt oskarżenia Prokuratura w Warszawie skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko byłemu posłowi Januszowi P., celebrycie Jakubowi W. oraz ich wspólnikowi. Mężczyźni odpowiedzą przed sądem za reklamowanie alkoholi wysokoprocentowych na swoich profilach w mediach społecznościowych. Zobacz więcej na temat: alkohol prokuratura prawo sąd POLSKA społeczeństwo
Jak powstają reklamy samochodów? Reklamy samochodów mogą przybierać różne formy – filmu, plakatu, reklamy telewizyjnej, reklamy w Internecie. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretne modele samochodów, przyciągnięcie ich uwagi i zachęcenie do zakupu. Zobacz więcej na temat: POLSKA społeczeństwo Radio kierowców motoryzacja samochody samochód kierowca kierowcy drogi GOSPODARKA media
Influencerka i aktor z zarzutami za reklamę alkoholu. Śpiewak: prokuratura wreszcie zajęła się tymi przestępstwami – To jest wielki sukces strony obywatelskiej, która wysyłała zawiadomienia do prokuratury, pisała do ministra sprawiedliwości, zgłaszała reklamy, wysyła wiadomości do UOKiK, do organizacji, które zajmują się przeciwdziałaniem alkoholizmowi – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Jan Śpiewak, działacz społeczny i samorządowy, o fali pozwów dot. reklamowania alkoholu w sieci. Zobacz więcej na temat: Trójka POLSKA alkohol Jan Śpiewak społeczeństwo
Rafał Trzaskowski promuje targi mieszkaniowe. Organizator związany jest z Onetem i "Newsweekiem" Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zareklamował wirtualne targi mieszkaniowe. Organizatorem eventu jest firma, którą w 2020 r. nabyła spółka Ringier Axel Springer, wydawca m.in. Onetu i "Newsweeka". Zobacz więcej na temat: Rafał Trzaskowski axel springer media promocja Warszawa POLSKA regiony mazowieckie
PR24 Influencerzy nie oznaczają reklam. Prezes UOKiK o zarzutach wobec Chajzera, Rozenek-Majdan i Dody - W przypadku Filipa Chajzera, Doroty Rabczewskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan mieliśmy do czynienia z sytuacjami, gdy influencerzy nie oznakowali w ogóle treści o charakterze komercyjnym. Gdzieniegdzie można było spotkać "#współpraca", który zgodnie z naszymi rekomendacjami nie jest prawidłowym oznakowaniem treści o charakterze komercyjnym - powiedział w Polskim Radiu 24 prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 POLSKA UOKiK Doda Filip Chajzer społeczeństwo influencerzy
Chajzer, Rozenek-Majdan i Doda nie oznaczali reklam. UOKiK postawił zarzuty Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił Filipowi Chajzerowi, Dorocie Rabczewskiej oraz Małgorzacie Rozenek-Majdan zarzuty nieprawidłowego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych, co wprowadza konsumentów w błąd - przekazał UOKiK. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK influencer influencerzy POLSKA celebryta celebryci
Papaya New Directors. Nowe zasady jubileuszowej odsłony konkursu W ciągu dekady do konkursu Papaya Young Directors zgłosiło się ponad 12 tysięcy twórców. Wśród nich są tacy, którzy dziś produkują reklamy dla najważniejszych marek na świecie, robią karierę w dziennikarstwie i pracują w agencjach reklamowych. Zobacz więcej na temat: Czwórka STYL ŻYCIA konkurs Kamil Jasieński
Reklamoza w warszawskim metrze. Urzędnicy Trzaskowskiego milczą ws. umów - Brak przetargu na dzierżawę miejsc reklamowych w metrze to duża strata dla budżetu stolicy - mówi portalowi PolskieRadio24.pl Maciej Binkowski. Radny z klubu PiS dodaje, że "warto wpuścić konkurencję". Tymczasem władze metra, które podlegają ratuszowi w stolicy, nie zdradzają swoich decyzji ws. przedłużenia intratnych umów na obsługę reklam. Jakby tego było mało, reklamy w metrze stają się tak nieznośne dla przechodniów, że reaguje na nie sam rzecznik praw obywatelskich. Zobacz więcej na temat: Rafał Trzaskowski RPO Warszawa metro
Ukryte treści reklamowe? Jest postępowanie UOKiK wobec WP i wydawcy Onetu Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec firm Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media pod zarzutem niewłaściwego oznaczania handlowego charakteru publikowanych materiałów. Jeśli zastrzeżenia się potwierdzą, obu spółkom grozi kara w wysokości 10 proc. obrotu. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK marketing internet media
Warszawa: "reklamoza" w metrze. Jakie działania podjął ratusz? Media ujawniają Od końca września 2022 r. trwa modernizacja systemu reklam na I linii metra. Jak podaje portal i.pl "prace prowadzone przez firmę Ströer budzą wątpliwości". "Stacje zostały dosłownie zalane ogromnymi podświetlanymi reklamami, a media zaczęły pisać o »reklamozie«" - czytamy. Zobacz więcej na temat: Warszawa metro regiony mazowieckie infrastruktura Rafał Trzaskowski POLSKA