Co tak naprawdę kryje się za nazwą "suplement diety"? Jak funkcjonuje ich rynek w Polsce? Wartość rynku suplementów diety w Polsce w 2022 roku - wraz z topowymi markami odżywek dla sportowców, sprzedawanymi poza aptekami oraz w internecie, z wyłączeniem dietetycznych środków spożywczych - był wart ok. 7 mld zł. Zobacz więcej na temat: Karolina Korwin-Piotrowska suplementy diety marketing zdrowie dieta
Palikot tłumaczy się z zarzutów. Śpiewak komentuje: rżnął głupa Janusz Palikot, oskarżony o reklamowanie alkoholu w mediach społecznościowych, nie przyznał się do zarzutów. - Nie uważam, abym umieszczając posty na Instagramie łamał prawo - tłumaczył. Przekonywał, że publikowanie w sieci zdjęć i filmów konsultował z prawnikami. Zdaniem Jana Śpiewaka były poseł "rżnął głupa". Zobacz więcej na temat: POLSKA Janusz Palikot sąd alkohol
Spacer po ŁADnym Krakowie Jakub Pogorzelski od wielu lat walczy o miejską estetykę. Dzięki jego staraniom w Krakowie udało się wprowadzić uchwałę krajobrazową, która porządkuje przestrzeń w mieście i usunąć krzykliwe i niedopasowane do tego pięknego miasta nośniki reklamowe. Zobacz więcej na temat: Trójka Wojciech Dorosz Kraków przestrzeń publiczna
Jak się zabezpieczyć przed telefonami, które nas podsłuchują? Jak pokazują badania dr Anny Turner z PAN, większość użytkowników Internetu jest przekonana, że ich telefony podsłuchują rozmowy, które następnie są wykorzystywane do personalizowania reklam. Jak to możliwe i czy możemy coś na to poradzić? Szczegóły w "Pikniku Naukowym". Zobacz więcej na temat: Trójka Monika Suszek telefony komórkowe smartfony reklama w internecie inwigilacja w internecie
Wykorzystali powódź, by się zareklamować. Skandaliczny wpis Reklama butów do biegania na mokrym terenie - taki post jednej z odzieżowych firm pojawił się w internecie. Na marce nie pozostawiono suchej nitki. Opublikowano już przeprosiny. Zobacz więcej na temat: powódź POLSKA media społecznościowe internet pogoda społeczeństwo
Smartfony nieustannie nas szpiegują? "To byłoby straszne" Wyciekła prezentacja firmy oferującej reklamy na podstawie tego, co mówią właściciele telefonów i innych urządzeń wyposażonych w mikrofon. Spółka była partnerem Facebooka i Google'a. Czy zatem każdy smartfon nieustannie nas podsłuchuje i na tej podstawie wyświetla reklamy? Eksperci bezpieczeństwa odpowiadają. Zobacz więcej na temat: POLSKA GOSPODARKA technologie google Facebook Amazon microsoft podsłuchy smartfony prywatność
Reklamowy chaos w polskich miastach. Czy da się go opanować? "Miasta wciąż nie radzą sobie z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej" – alarmuje NIK. Kontrolerzy ustalili, że duża część billboardów, szyldów czy banerów w polskich miastach jest ustawiona z naruszeniem przepisów. Zobacz więcej na temat: Opole Trójka Najwyższa Izba Kontroli Robert Grzędowski Aleksandra Krawczyk przestrzeń publiczna
Kto i po co tworzy fake newsy? Ekspert: celem jest wzbudzenie w ludziach negatywnych emocji Fake newsy to nieprawdziwe bądź przeinaczone informacje, które celowo wprowadzają w błąd, szokują bądź budzą kontrowersje. Jest wiele, dobrze opracowanych metod ich przekazywania. - Można je wszystkie sprowadzić do jednego wspólnego mianownika, trzeba wzbudzić w ludziach emocje, najlepiej negatywne - mówi na antenie Programu 1 Polskiego Radia Wojciech Brzeziński, dziennikarz naukowy, współautor książki "Strefy cyberwojny". Czy potrafimy rozpoznać fake newsy? Kto i po co je tworzy i jak z nimi walczyć? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek fake news emerytura dezinformacja kłamstwo społeczeństwo media społecznościowe Facebook media cyberbezpieczeństwo
Nielegalna reklama alkoholu. Znana restauratorka oskarżona Prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko Magdalenie G., której zarzucono reklamowanie wina na facebooku - poinformował rzecznik warszawskiej prokuratury okręgowej prok. Szymon Banna. Zobacz więcej na temat: POLSKA prokuratura akt oskarżenia alkohol celebryta
Belgia: flamandzkie partie wydają na reklamy w internecie najwięcej w Europie Dwie partie polityczne we Flandrii, niderlandzkojęzycznej części Belgii, wydają najwięcej w Europie na reklamy w mediach społecznościowych. Zobacz więcej na temat: Belgia Europa ŚWIAT Beata Płomecka internet
Jak dziś działa reklama? Grudzień to w marketingu szalony czas Jakub Biel myśli niestandardowo. Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, na Tinderze i TikToku. W Czwórce zdradza, jak działają współczesne reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński marketing marketing w internecie
KRRiT protestuje przeciwko "zamachowi na ład medialny" "Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stanowczo protestuje przeciwko zapowiadanym przez polityków opozycji planom pozbawienia mediów publicznych udziału w rynku reklamowym" - napisano w stanowisku KRRiT. "Plany takie stanowią zamach na cały ład medialny w Polsce" - oceniono. Zobacz więcej na temat: POLSKA KRRiT media media publiczne
Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują - Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie. Zobacz więcej na temat: POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama w internecie
Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD). Zobacz więcej na temat: Europa media społecznościowe nowe technologie reklama w internecie Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych
UOKiK rozmawia ze światowymi gigantami. Chodzi o reklamy alkoholu i hazardu w mediach społecznościowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował "okrągły stół" dotyczący reklam w mediach społecznościowych. UOKiK rozmawiał z przedstawicielami platform Meta, Google czy TikTok między innymi o reklamowaniu alkoholu i hazardu. Zobacz więcej na temat: UOKiK sklep zakupy POLSKA konsument media społecznościowe prawo
Koniec z dzikimi reklamami. Gdynia porządkuje przestrzeń publiczną Od czwartku w Gdyni wchodzą w życie przepisy uchwały krajobrazowej. Będą one regulować wygląd oraz usytuowanie tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni miejskiej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać po upływie dwóch tygodni od ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA samorząd Gdynia przestrzeń publiczna krajobraz
Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo
Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer media społecznościowe POLSKA