Jak się zabezpieczyć przed telefonami, które nas podsłuchują? Jak pokazują badania dr Anny Turner z PAN, większość użytkowników Internetu jest przekonana, że ich telefony podsłuchują rozmowy, które następnie są wykorzystywane do personalizowania reklam. Jak to możliwe i czy możemy coś na to poradzić? Szczegóły w "Pikniku Naukowym". Zobacz więcej na temat: Trójka Monika Suszek telefony komórkowe smartfony reklama inwigilacja w internecie
Wygrali wybory, choć na kampanie w sieci nie wydali milionów. Podsumowanie kampanii w Holandii Przed środowymi wyborami parlamentarnymi holenderskie partie polityczne wydały setki tysięcy euro na kampanię w sieci. Okazuje się jednak, że PVV - antyimigrancka partia prawicowego populisty Geerta Wildersa - wygrała wybory dysponując budżetem na reklamę internetową wynoszącym 1475 euro. Zobacz więcej na temat: ŚWIAT Europa Holandia Geert Wilders polityka wybory wybory 2023 kampania wyborcza internet cyfryzacja Facebook media społecznościowe
Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują - Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie. Zobacz więcej na temat: POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama
Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD). Zobacz więcej na temat: Europa media społecznościowe nowe technologie reklama Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych
Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo
Szybki wzrost rynku reklamy w Polsce. Internet ma kluczowe znaczenie W 2022 r. wartość rynku reklamy online w Polsce wyniosła ponad 6,8 mld PLN. Jest to więcej o 615 mln PLN niż w 2021 r. i oznacza 10-proc. wzrost r/r. Oznacza to, że dynamika wzrostu wróciła do wielkości sprzed pandemii. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA reklama
UOKiK stawia zarzuty trzem influencerom z branży fitness i ich reklamodawcy. Grozi im kara finansowa Prezes UOKiK stawia pierwsze zarzuty trzem influencerom z branży fitness i ich reklamodawcy w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych na Instagramie - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i i Konsumentów. Zarzut kryptoreklamy postawiono spółce Olimp Laboratories. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK reklama Instagram
Opinie w sieci - czy warto się dzielić nie tylko pozytywnymi? Przed pójściem do lekarza warto sprawdzić, jakie opinie wystawili medykowi inni jego pacjenci. To samo dotyczy np. wyjazdów na wczasy czy wizyt w restauracji. Na ile jednak możemy wierzyć internetowym opiniom? W sieci rozwija się handel fałszywymi rekomendacjami. Przygląda się temu procederowi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oszustom grożą kary. Zobacz więcej na temat: konsument prawo UOKiK zakupy w internecie zakupy zakupy online zakupy w sieci sklep internetowy sklep w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo reklama internet sieć
Reklama w sieci. Jak chronić przed nią użytkowników? Parlament Europejski przegłosował niedawno akt o usługach cyfrowych, wymierzony m.in. w reklamy śledzące. Wszystko po to, by chronić naszą prywatność. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński Martyna Ogonek reklama
Influencer marketing. Nowy rodzaj reklamy podbija rynek Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. Zobacz więcej na temat: Trójka Piotr Firan influencerzy STYL ŻYCIA reklama social media media społecznościowe
Targeting treści. UE walczy ze spersonalizowanymi reklamami Koniec ze spersonalizowaną reklamą w internecie. Unia Europejska wypowiada wojnę koncernom i chce chronić nieletnich przed reklamami. Jak wyglądają kulisy tworzenia reklam "pod odbiorcę" i jakie techniki sprzedaży opanowały algorytmy? Zobacz więcej na temat: Trójka Mateusz Drozda Józef Niewiarowski internet reklama media społecznościowe
Nietypowa akcja Skody - lądowanie helikoptera na dachu SUV-a Mając nowy produkt, warto zachęcić potencjalnych kupców do przyjrzenia się ofercie. Jak to zrobić? Stworzyć niecodzienną i wpadającą w pamięć kampanię reklamową - np. taką, w której na dachu auta ląduje helikopter. Zobacz więcej na temat: kierowca kierowcy motoryzacja samochody Radio kierowców Polskie Radio Kierowców skoda Czechy samolot promocja reklama samochód Polskie Radio samoloty kampania reklamowa społeczeństwo
Jak uregulować rynek reklamy w sieci? Niektórym wydaje się, że w internecie wszystko wolno. Influencerzy traktują go jak pole do swobodnego, nieograniczonego działania. Reklamują firmy i produkty, ale nie zawsze rzetelnie je sprawdzają. Czy da się z tym walczyć? Zobacz więcej na temat: Czwórka reklama
Media społecznościowe - ukryty słup reklamowy? Co czwarty publikowany post na Instagramie ma charakter reklamowy - twierdzą eksperci. Użytkownicy często mogą sobie nie zdawać z tego sprawy, bo influencerzy, polecając produkty, nie mówią wprost, że jest to opłacona reklama. Zobacz więcej na temat: media społecznościowe Instagram Facebook Czwórka Kamil Jasieński Martyna Ogonek reklama
Podatek od reklam. Tomasz Latos: to tylko zapowiedź ograniczenia kreatywnej księgowości - Może trzeba będzie – zamiast pewnej kreatywności związanej z księgowością, gdzie wykazuje się jak najmniejsze dochody – zapłacić podatek związany z przychodem. Jest to tylko zapowiedź, żeby taką "kreatywność" ograniczyć - powiedział poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos, odnosząc się do planów dotyczących wprowadzenia podatku od reklam w mediach. Zobacz więcej na temat: media protest telewizja prasa reklama podatki ustawa Tomasz Latos POLSKA polityka Polskie Radio 24
„W pułapce reklamy” – reportaż Antoniego Rokickiego Na co należy uważać, czytając ulubioną gazetę lub przeglądając internet...? Zobacz więcej na temat: reklama suplementy diety senior marketing Antoni Rokicki
Google chce walczyć z dezinformacją. Zablokuje reklamowanie teorii "sprzecznych z nauką" Google poinformował, że zabroni witrynom i aplikacjom korzystającym z technologii reklamowej wyświetlania reklam o "niebezpiecznych treściach" sprzecznych z naukowym podejściem do pandemii koronawirusa. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA koronawirus google firma reklama
Nieznajomość praw kosumenta Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą? Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka prawa konsumenta reklamacja przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci