Kultowe konsole powracają w nowych wydaniach. Chwilowa moda czy obiecujący rynek? Commodore, Nintendo NES, Atari 2600+ czy Amiga 500 - to niektóre z legendarnych maszyn, które wracają na rynek w nowych wersjach. Co mogą te "nowe" urządzenia i do jakich odbiorców są skierowane? O tym w audycji 24. poziom Przemek Pawełek rozmawiał z Bartkiem Dramczykiem z Pixela i Maciejem Zabłockim z PSX Extreme. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 internet komputery gaming
Kolejny półksiężyc i dalszy ciąg gry. Google Doodle uczy, czym jest cykl Księżyca To już czwarta odsłona gry Google Doodle, która prócz dostarczania rozrywki ma ambicje edukacyjne. Od października 2024 roku w czasie trzeciej kwadry Księżyca w grze na stronie popularnej wyszukiwarki można sprawdzić swoją wiedzę o fazach ziemskiego satelity. Zobacz więcej na temat: astronomia księżyc satelita HISTORIA google obserwacje internet wyszukiwarka wyszukiwarki
"Jesteśmy maszyną czasu". W Białymstoku powstało Muzeum Gier i Technologii - Chcemy przenieść ludzi w czasie, młodszym pokazać jak było, a starszym to przypomnieć- to jest głównym zamierzeniem Muzeum. Z tego, co ludzie mówią, chyba się nam to udaje - mówili w audycji 24. poziom Robert Dzienisowicz, Marcin Kierzkowski i Dawid Kosiński z Fundacji Podlaskie Retromaniaki. Zobacz więcej na temat: Białystok gry komputerowe gaming
Nowe wyzwania w "Frostpunk 2". Z czym tym razem muszą zmierzyć się gracze? "Frostpunk 2" to ostatnia premiera polskiego 11 bit studios. Jej akcja rozgrywa się 30 lat po swojej poprzedniczce, w której rolą gracza było zarządzanie społecznością w realiach apokaliptycznego zlodowacenia. Wyzwaniem było nie tylko zarządzanie energią, surowcami czy rozbudową osady, ale także szukanie odpowiedzi na pytania natury etycznej. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 internet komputery gaming
Branża gier AD 2024. Podsumowanie Początek 2024 roku był co najmniej trudny dla polskiej, jak i światowej branży gamingowej. Sporo mówiło się o pewnym kryzysie - opóźnieniach, zwolnieniach, cięciach, a nawet likwidacji, której poddawano studia tworzące gry. W specjalnym wydaniu magazynu "24. poziom" podsumowaliśmy 12 miesięcy w świecie gier. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 internet komputery gaming
GOG Preservation Program. Ratunek dla starych gier komputerowych Udało nam się stworzyć taką wersję emulatorów, aby dostępne były stare gry np. w systemie DOS z lat 90. XX wieku, dla nowej generacji graczy i ich znacznie sprawniejszych komputerów - mówili w Polskim Radiu 24 Maciej Gołębiewski i Marcin Paczyński z platformy GOG.com. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 komputery gaming
Cztery dekady Warhammera 40000. W świecie orków, elfów i kosmicznych marines - To niesamowicie mroczna, ponura wizja przyszłości, a jednocześnie świat bogaty, komiksowo przerysowany i inteligentnie śmieszny. Mamy tam czołg z zamontowanymi organami, które strzelają rakietami (...). Warstwa wizualna w "Space Marine II" jest ważna, to tu widzi się latająca w kosmosie gotycką katedrę, która strzela salwami burtowymi - mówił w Polskim Radiu 24 Tadeusz Zieliński, który wraz z Łukaszem Wiśniewskim i Kubą Lechem był gościem audycji "24. poziom". Zobacz więcej na temat: gry planszowe fantasy fantastyka
Pół wieku gier RPG. "Interaktywna opowieść jest kluczowa" - Od tych 50 lat pewne fundamenty pozostały do dziś, interaktywna opowieść jest kluczowa, choć zmieniały się mechaniki gry, podejście do kostek, czy pojawiały się nowe rozwiązania jak karty, różne nawiązania do figurek czy eksperymentalne rozrywki - mówił w Polskim Radiu 24 Tomek Kreczmar, autor książki "Kostki zostały rzucone. Historia gier fabularnych na świecie i w Polsce". Gościem audycji był również Piotr Gnyp, członek polskiego fandomu RPG. Zobacz więcej na temat: gry planszowe fantasy fantastyka
Książka na podstawie gry. Czy to może się udać? - Nie chcieliśmy, aby powstała zwykła książka o grze - mówi Jakub Stokalski, projektant gry Frostpunk. Nie można zaprzeczyć, że wpływ gier na współczesną kulturę jest z roku na rok coraz bardziej widoczny. Jednym z przejawów ich rosnącego potencjału jest książka "Frostpunk. Antologia", osadzona w świecie przedstawionym we wspomnianej grze wideo. O relacji gier i literatury Alicja Michalska rozmawiała ze swoimi gośćmi w audycji "Ferment kulturalny". Zobacz więcej na temat: Czwórka Alicja Michalska gry komputerowe KSIĄŻKA książki KULTURA literatura gra Jakub Stokalski Jakub Nowak Robert M. Wegner
Dwudniowe święto komiksu i gier w Łodzi Miłośnicy komiksów i gier wszelkiego rodzaju odliczają dni do rozpoczęcia 35. edycji Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier. Dwudniowa impreza rozpoczyna się w Łodzi w sobotę 14 września. Zobacz więcej na temat: komiks komiksy gry wideo gry planszowe Maciej Jankowski Trójka Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier Łódź
Gry RPG. "Chodzi o wspólne opowiadanie historii" W 1974 swoją premierę miało "Dungeons & Dragons" Gary’ego Gygaxa i Dave’a Arnesona - pierwsza wydana klasyczna gra role playing (RPG) przenosząca graczy do krain fantasy. O grach role playing, o ich rozwoju, opowiedzieli goście Polskiego Radia 24: Paweł Domownik ze stowarzyszenia Awangarda, Jerzy Rzymowski - redaktor naczelny "Nowej Fantastyki", Michał Zdancewicz - dziennikarz magazynu "Pixel". Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 fantasy fantastyka gry planszowe społeczeństwo gra
POLSKIE RADIO 24 "JDM: Japanese Drift Master". Nowa gra z polskiego studia "JDM: Japanese Drift Master" to wyścigowa gra wideo polskiej produkcji. Przeniesie ona graczy do otwartego świata, by mogli brać udział w wyścigach na japońskich torach driftowych. O nowym tytule ze stajni Gaming Factory mówili na antenie Polskiego Radia 24 producent Krzysztof Bosko, szef marketingu Mateusz Bilko oraz artysta techniczny Paweł Kania. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 POLSKA drift gry wideo e-sport
POLSKIE RADIO 24 Sukces polskich gier wideo. "Branża jest w permanentnym wzroście" Kuba Sobek, Marta Adamska i Marcin Sikora z Radikal Studio - odpowiedzialnego za oprawę graficzną do takich gier jak Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077 - opowiedzieli w Polskim Radiu 24 o swojej pracy. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24
Pinballe wciąż cieszą się zainteresowaniem. "Odrodzenie branży" Pinballe, zwane także flipperami, a w Polsce określane czasem jako bilard elektryczny, to stały element amerykańskiej kultury masowej. W erze internetu i cyfrowej rozrywki wydawać się może, że pinballe odeszły do lamusa, ale nic bardziej mylnego - elektroniczne urządzenia wyposażone w diody, grzybki i dwie łapki do odbijania metalowych kulek nadal powstają, zmieniają się i rozwijają; wciąż mają swoich fanów. Zobacz więcej na temat: rozrywka
Jeszcze więcej "World of Tanks", czyli polskie niszczyciele czołgów "World of Tanks" to popularna sieciowa gra, opierająca się na grupowych starciach czołgów. Gra doczekała się rozwinięcia, w którym pojawia się aż sześć nowych maszyn, przypisanych do polskiego drzewka rozwoju technologicznego. Zobacz więcej na temat: gry komputerowe
Ksawery Tartakower. "W szachach moralne zwycięstwa się nie liczą" Talent do gry w szachy łączył z zamiłowaniem do aforyzmów. Mawiał: "wygrać jest łatwo, trudno jest przegrać" i dodawał, że "zdarzają się nieudane zwycięstwa i wielkie przegrane". Jako jeden z największych szachowych mistrzów w przedwojennej Polsce na pewno wiedział, co mówi. Zobacz więcej na temat: szachy Żydzi Francja olimpiada rozrywka gry planszowe gra Rosja Austria I wojna światowa II wojna światowa historia Polski HISTORIA Dwudziestolecie międzywojenne Wiedeń Paryż Warszawa
Gry mobline - sposób na relaks i dodatkowe obciążenie dla mózgu W wolnej chwili często sięgamy po smartfon, aby spędzić czas przy ulubionej grze. Polegające na wykonywaniu prostych czynności produkcje mogą pomóc w relaksie. Badania wskazują jednak, że "odmóżdżacze" nie wietrzą, a dodatkowo dociążają nasz umysł. Dlatego ważne jest, by zadbać o swoją cyfrową higienę. Zobacz więcej na temat: Trójka Piotr Firan Radosław Nałęcz Józef Niewiarowski gry wideo smartfony umysł
W Londynie premiera gry "Lotnicy - Wojna w przestworzach". Pozwala wcielić się w bohaterów polskiej historii Gra "Lotnicy - Wojna w przestworzach" to kolejna produkcja Instytutu Pamięci Narodowej, która dzięki wirtualnym narzędziom pozwoli wcielić się w bohaterów polskiej historii. Dziś nowy projekt gamingowy IPN ma swoją światową premierę podczas prestiżowych targów edukacyjnych "BETT" w Londynie. Zobacz więcej na temat: POLSKA IPN społeczeństwo