Kontrowersyjna reklama auta. "Kompletna ignorancja" Zdecydowany sprzeciw i oburzenie polskich internautów po publikacji zdjęcia nowego modelu samochodu jednego z niemieckich koncernów. Co było powodem wzburzenia? Pomnik Powstania Warszawskiego jako tło fotografii prezentującej auto. Czy współczesna reklama ma jakiekolwiek ograniczenia? Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 Powstanie Warszawskie motoryzacja II wojna światowa
Hiperkonsumpcja czyli Dzień Dziecka przez cały rok Pieniądze jakimi dysponują młodzi konsumenci rosną w szybkim tempie. Według badań "Kids’ Power", dzieci w wieku 7-10 lat dysponują średnio 18 złotymi tygodniowo. W grupie wiekowej 11-16 lat tygodniówka wynosi średnio 28 złotych. Czy dzisiaj dzieci zaczynają rządzić portfelami swoich rodziców? Z czym przede wszystkim związane jest to zjawisko? Zobacz więcej na temat: Czwórka Katarzyna Kornet Weronika Puszkar dzieci dzieciństwo zakupy psychologia rodzina STYL ŻYCIA
Samorządy wydają mniej na promocję. 666,6 mln zł w 2016 r. Samorządy w Polsce wydają mniej na promocję niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu, mówi Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2016 roku polskie samorządy na działania promocyjne wydały 666,6 mln zł, czyli o 10 mln zł mniej niż w 2015. Inną kwestią jest sprawa efektywności tych wydatków. Zobacz więcej na temat: samorząd finanse publiczne promocja Błażej Prośniewski
Jak nabieramy się na reklamy leków? Reklama potrafi uśpić zdrowy rozsądek i pod jej wpływem możemy uznać, że coś jest nam niezbędne. Jeśli dotyczy tzw. produktów prozdrowotnych, możemy mieć problem. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA zdrowie i dieta zdrowie dieta suplementy diety witaminy apteka
Jak uczyć się z wtopy? "Błąd to odwaga" Najbardziej bolą te życiowe i miłosne. Jak mówi przysłowie, nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. - Nie mamy dzisiaj innego wyboru, niż popełnienie błędu, jeśli zależy nam na innowacji i nowym pomyśle - mówi Erik Kessels, autor książki "Ale wtopa". Zobacz więcej na temat: psychologia Małgorzata Raducha innowacje STYL ŻYCIA
Kraków: zabytkowa kamienica od 7 lat zasłonięta reklamą Jedna z najpiękniejszych kamienic Krakowa zamieniona w baner reklamowy - wszystko przez przedłużający się w nieskończoność remont. Mowa o kamienicy Ekielskiego, na rogu ulic Piłsudskiego i alei Krasińskiego. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości - to kolejny przypadek, gdy reklamodawcy przechytrzają prawo. Czy da się temu zaradzić? Sprawą zajął się w magazynie Tym Żyje Kraj Karol Surówka. Zobacz więcej na temat: Kraków zabytki
Rusza kampania „Polska smakuje lepiej każdego dnia” Polska smakuje lepiej każdego dnia - to hasło ogólnopolskiej kampanii, która ma zachęcać Polaków do korzystania w kuchni z polskich produktów żywnościowych, nie tylko na święta. Zobacz więcej na temat: żywność
Reklama napoju, która przekroczyła granicę Gdy wielki koncern produkujący napoje gazowane wykorzystał w swojej reklamie motyw energii i buntu tłumu młodzieży, w mediach rozpętała się burza. Zobacz więcej na temat: Trójka Jan Niebudek
Ile kosztują kampanie reklamowe z czołowymi sportowcami? Co trzeci Polak postrzega produkty lub usługi reklamowane przez piłkarzy jako bardziej atrakcyjne i pożądane. Reprezentanci kadry są najcenniejsi dla reklamodawców, a zatrudnienie w kampanii czołowego sportowca to koszt przekraczający milion złotych. Pozytywny i cenny wizerunek mają też nasi skoczkowie, tenisiści oraz lekkoatleci. Eksperci podkreślają, że z marketingowego punktu widzenia zatrudnienie w reklamie czołowego sportowca to opłacalny wybór. Zobacz więcej na temat:
YouTube: reklamodawcy uciekają z serwisu Media społecznościowe poruszyła informacja o kłopotach YouTube’a, z którego wycofują się kolejni reklamodawcy. To reakcja na fakt, że zamieszczane przez serwis reklamy sąsiadują z filmikami organizacji terrorystycznych. Właściciel serwisu, Google, zapowiedział działania zapobiegające tej sytuacji. YouTube ma między innymi zwiększyć kontrolę publikowanych treści. Eksperci Nomura Instinet oszacowali, że serwis przez bojkot reklamodawców może stracić 750 mln dol. Zobacz więcej na temat: youtube
Koniec z reklamami niezdrowej żywności skierowanymi do dzieci Ministerstwo Zdrowia zapowiada, że zakaz obejmie emisję spotów zachęcających dzieci do kupowania i spożywania słodyczy, słodzonych napojów i słonych przekąsek. A to dlatego, że w Polsce nadwagę ma już ponad 20 proc. dzieci i młodzieży. Specjaliści w dziedzinie żywienia przestrzegają, że jeżeli ta tendencja się utrzyma, obecne młode pokolenie będzie w przyszłości częściej chorowało, a nawet krócej żyło niż pokolenie ich rodziców. O problemie otyłości u dzieci mówiła w Polskim Radiu 24 dietetyczka Joanna Neuhoff-Murawska z Centrum Zdrowia Dziecka. Zobacz więcej na temat: Ministerstwo Zdrowia centrum zdrowia dziecka dzieci zdrowie żywność
Jak robić dobrą reklamę? "Traktuj widza poważnie" - Dobra reklama powinna zakładać większą inteligencję i wyobraźnię widza, a większość dzisiejszych reklam opiera się na stereotypach i kliszach. Jeśli chcemy pokazać wspinaczkę na Mount Everest, zamiast alpinisty powinniśmy tam wysłać kulawego kucharza, wówczas byłoby ciekawiej - przekonywali Agnieszka Klimczak i Przemysław Bogdanowicz z Klubu Twórców Reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka media multimedia STYL ŻYCIA Kasia Dydo Katarzyna Dydo
Historyk: triki, jakimi mamią nas firmy, znane były już od dawna - Formy reklamy zmieniały się, ale triki psychologiczne, którymi mamią nas firmy, znane były od dawna i miały ten sam cel - mówi Iwona Kawalla z Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Jak podkreśla, reklama odegrała ogromną rolę w rozwoju handlu i przemysłu. Zobacz więcej na temat: HISTORIA
Czy jest sposób na nierzetelne reklamy? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych firm wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski POLSKA
Czy reklamy bywają nierzetelne? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wysokie kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel. Kampanie reklamowe tych spółek wprowadzały klientów w błąd. Zobacz więcej na temat: Trójka Kuba Strzyczkowski
Nadwaga i otyłość wśród dzieci. Winne reklamy? Europejskie organizacje konsumenckie chcą, żeby Unia Europejska wprowadziła regulacje ograniczające liczbę reklam niezdrowej żywności, np. słodyczy. Zwłaszcza jeśli takie treści emitowane są w telewizji czy internecie przed i w trakcie programów dla dzieci. Zobacz więcej na temat: Trójka Unia Europejska Euranet Plus jedzenie Łukasz Walewski
Dlaczego warto czytać etykiety spożywcze? Polacy nie mają nawyku czytania etykiet. Z badań wynika, że tylko co trzeci Polak sprawdza na etykiecie datę ważności produktu i jest to najczęściej sprawdzana informacja. Zobacz więcej na temat: żywność UOKiK Sylwia Zadrożna Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA handel zdrowie
Serwisy z ofertami nieruchomości ukarane przez UOKiK Przedsiębiorca prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości - nie informował w należyty sposób swoich klientów o konieczności zapłaty. Zobacz więcej na temat: internet UOKiK