Reklamowy chaos w polskich miastach. Czy da się go opanować? "Miasta wciąż nie radzą sobie z nielegalnymi reklamami w przestrzeni publicznej" – alarmuje NIK. Kontrolerzy ustalili, że duża część billboardów, szyldów czy banerów w polskich miastach jest ustawiona z naruszeniem przepisów. Zobacz więcej na temat: Opole Trójka Najwyższa Izba Kontroli Robert Grzędowski Aleksandra Krawczyk przestrzeń publiczna
Kto i po co tworzy fake newsy? Ekspert: celem jest wzbudzenie w ludziach negatywnych emocji Fake newsy to nieprawdziwe bądź przeinaczone informacje, które celowo wprowadzają w błąd, szokują bądź budzą kontrowersje. Jest wiele, dobrze opracowanych metod ich przekazywania. - Można je wszystkie sprowadzić do jednego wspólnego mianownika, trzeba wzbudzić w ludziach emocje, najlepiej negatywne - mówi na antenie Programu 1 Polskiego Radia Wojciech Brzeziński, dziennikarz naukowy, współautor książki "Strefy cyberwojny". Czy potrafimy rozpoznać fake newsy? Kto i po co je tworzy i jak z nimi walczyć? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek fake news emerytura dezinformacja kłamstwo społeczeństwo media społecznościowe Facebook media cyberbezpieczeństwo
Nielegalna reklama alkoholu. Znana restauratorka oskarżona Prokuratura skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko Magdalenie G., której zarzucono reklamowanie wina na facebooku - poinformował rzecznik warszawskiej prokuratury okręgowej prok. Szymon Banna. Zobacz więcej na temat: POLSKA prokuratura akt oskarżenia alkohol celebryta
Belgia: flamandzkie partie wydają na reklamy w internecie najwięcej w Europie Dwie partie polityczne we Flandrii, niderlandzkojęzycznej części Belgii, wydają najwięcej w Europie na reklamy w mediach społecznościowych. Zobacz więcej na temat: Belgia Europa ŚWIAT Beata Płomecka internet
Jak dziś działa reklama? Grudzień to w marketingu szalony czas Jakub Biel myśli niestandardowo. Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, na Tinderze i TikToku. W Czwórce zdradza, jak działają współczesne reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński marketing marketing w internecie
KRRiT protestuje przeciwko "zamachowi na ład medialny" "Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stanowczo protestuje przeciwko zapowiadanym przez polityków opozycji planom pozbawienia mediów publicznych udziału w rynku reklamowym" - napisano w stanowisku KRRiT. "Plany takie stanowią zamach na cały ład medialny w Polsce" - oceniono. Zobacz więcej na temat: POLSKA KRRiT media media publiczne
Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują - Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie. Zobacz więcej na temat: POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama w internecie
Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD). Zobacz więcej na temat: Europa media społecznościowe nowe technologie reklama w internecie Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych
UOKiK rozmawia ze światowymi gigantami. Chodzi o reklamy alkoholu i hazardu w mediach społecznościowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował "okrągły stół" dotyczący reklam w mediach społecznościowych. UOKiK rozmawiał z przedstawicielami platform Meta, Google czy TikTok między innymi o reklamowaniu alkoholu i hazardu. Zobacz więcej na temat: UOKiK sklep zakupy POLSKA konsument media społecznościowe prawo
Koniec z dzikimi reklamami. Gdynia porządkuje przestrzeń publiczną Od czwartku w Gdyni wchodzą w życie przepisy uchwały krajobrazowej. Będą one regulować wygląd oraz usytuowanie tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni miejskiej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać po upływie dwóch tygodni od ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA samorząd Gdynia przestrzeń publiczna krajobraz
Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo
Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer media społecznościowe POLSKA
"Cudowne środki" na żylaki, bóle stawów i problemy ze słuchem. Konsumenci się skarżą, UOKiK reaguje Reklamy "cudownych środków" na żylaki, bóle stawów, problemów ze słuchem, nietrzymanie moczu mogą wprowadzać w błąd; oferowane specyfiki mogą nie mieć takich właściwości - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdzi, czy i jak wydawcy prasowi weryfikują treść reklam. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA UOKiK medycyna prasa drukowana
Szybki wzrost rynku reklamy w Polsce. Internet ma kluczowe znaczenie W 2022 r. wartość rynku reklamy online w Polsce wyniosła ponad 6,8 mld PLN. Jest to więcej o 615 mln PLN niż w 2021 r. i oznacza 10-proc. wzrost r/r. Oznacza to, że dynamika wzrostu wróciła do wielkości sprzed pandemii. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA reklama w internecie
Janusz P. i Jakub W. staną przed sądem za reklamę alkoholu. Jest akt oskarżenia Prokuratura w Warszawie skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko byłemu posłowi Januszowi P., celebrycie Jakubowi W. oraz ich wspólnikowi. Mężczyźni odpowiedzą przed sądem za reklamowanie alkoholi wysokoprocentowych na swoich profilach w mediach społecznościowych. Zobacz więcej na temat: alkohol prokuratura prawo sąd POLSKA społeczeństwo
Jak powstają reklamy samochodów? Reklamy samochodów mogą przybierać różne formy – filmu, plakatu, reklamy telewizyjnej, reklamy w Internecie. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretne modele samochodów, przyciągnięcie ich uwagi i zachęcenie do zakupu. Zobacz więcej na temat: POLSKA społeczeństwo Radio kierowców motoryzacja samochody samochód kierowca kierowcy drogi GOSPODARKA media
Influencerka i aktor z zarzutami za reklamę alkoholu. Śpiewak: prokuratura wreszcie zajęła się tymi przestępstwami – To jest wielki sukces strony obywatelskiej, która wysyłała zawiadomienia do prokuratury, pisała do ministra sprawiedliwości, zgłaszała reklamy, wysyła wiadomości do UOKiK, do organizacji, które zajmują się przeciwdziałaniem alkoholizmowi – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Jan Śpiewak, działacz społeczny i samorządowy, o fali pozwów dot. reklamowania alkoholu w sieci. Zobacz więcej na temat: Trójka POLSKA alkohol Jan Śpiewak społeczeństwo
Rafał Trzaskowski promuje targi mieszkaniowe. Organizator związany jest z Onetem i "Newsweekiem" Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zareklamował wirtualne targi mieszkaniowe. Organizatorem eventu jest firma, którą w 2020 r. nabyła spółka Ringier Axel Springer, wydawca m.in. Onetu i "Newsweeka". Zobacz więcej na temat: Rafał Trzaskowski axel springer media promocja Warszawa POLSKA regiony mazowieckie