Polskie Radio
Section05
NAUKA

Ocieplenie klimatu. Zmusi nas do masowej migracji?

Tajga, czyli lasy borealne występujące w północnej części Azji, Ameryki Północnej i Europy oraz bezdrzewne ekosystemy tundry w regionach arktycznych i subarktycznych, mogą być jednymi z najbardziej dotkniętych zmianami klimatu obszarów w ciągu najbliższych 500 lat. Tak wynika z badań opublikowanych na łamach magazynu "The Royal Society Publishing".
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT przyroda tundra środowisko las klimat emisja gazów ochrona środowiska ekologia Ziemia społeczeństwo NAUKA emisja co2 migracja zwierzęta rośliny

W poniedziałek zaćmienie słońca. Gdzie można je oglądać?

W Stanach Zjednoczonych dojdzie w poniedziałek do całkowitego zaćmienia słońca. To niecodzienne zjawisko będzie można obserwować w pasie o szerokości około 160 kilometrów przechodzącym przez 15 amerykańskich stanów. O szczegółach korespondent Polskiego Radia w Waszyngtonie Marek Wałkuski.
Zobacz więcej na temat:  ŚWIAT Ameryka Północna Ameryka Stany Zjednoczone USA zaćmienie słońca Ziemia NAUKA kosmos astronomia układ słoneczny Marek Wałkuski Meksyk Kanada słońce

Isaac Newton. Wszechstronny geniusz, który zrewolucjonizował świat nauki

31 marca 1727 roku zmarł sir Isaac Newton zaliczany do najwybitniejszych naukowców wszech czasów. Nic zresztą dziwnego, bowiem wiele jego odkryć położyło podwaliny pod współczesną naukę. Sformułował m.in. prawo powszechnego ciążenia i trzy zasady dynamiki, a także opracował rachunek różniczkowy i całkowy.
Zobacz więcej na temat:  HISTORIA historia Europy NAUKA fizyka matematyka odkrycia i ciekawostki